Źródło: https://japantech.pl/

Kiedy należy przeprowadzić czyszczenie DPF we Wrocławiu?

Czyszczenie DPF we Wrocławiu może się okazać niezbędne, kiedy filtr cząstek stałych przestaje prawidłowo działać. Objawem problemów jest zazwyczaj dymienie z układu wydechowego, przełączanie auta na tryb awaryjny oraz zapalenie się kontrolki błędu silnika na desce rozdzielczej. Usterki te wynikają z nagromadzenia się popiołu w filtrze, będącego ubocznym produktem spalania cząstek stałych z gazów spalinowych. Dotyczy to np. sadzy, czyli niespalonego węgla. Dla właścicieli pojazdów wyposażonych w DPF jest to spory problem, ze względu na wysokie koszty tego elementu oraz usunięcie błędów w komputerze.

Do czego służy filtr cząstek stałych?

Filtr DPF jest elementem wyposażenia samochodów z silnikiem Diesla, czyli jednostką wysokoprężną. Najczęściej montuje się go zaraz za katalizatorem, jako komponent układu wydechowego. Filtr cząstek stałych odpowiada za oczyszczanie produktów niepełnego spalania oleju napędowego, czyli cząstek sadzy. W samochodach z silnikiem Diesla eliminuje on emisję czarnego dymu, będącego jedną z przyczyn zanieczyszczania powietrza na skutek powstawania smogu. Filtr DPF ma stosunkowo prostą budowę. Jego konstrukcja bazuje na odpornej na trudne warunki pracy obudowie ze stali nierdzewnej, wewnątrz której znajdują się niewielkie, jednostronnie zatkane i ułożone równolegle względem siebie kanaliki. Tworzą one układ siatki umożliwiającej przekazywanie spalin na zewnątrz. W kanalikach tych następuje wzrost temperatury spalin do nawet 550 stopni Celsjusza, po czym zebrane w filtrze cząstki ulegają spalaniu. Wzrost temperatury prowadzi do dopalania cząstek stałych, co może się odbywać na różne sposoby – przez podanie dodatkowego paliwa lub poprzez obciążenie silnika. Każde dopalanie prowadzi jednak do powstawania popiołu, który po pewnym czasie zatyka kanaliki i ogranicza drożność DPF. Czujniki określają to w oparciu o ciśnienie na wejściu i wyjściu filtra.

By addminr